27 February 2013

Kasihan! Seekor Kucing Tersangkut Di Puncak Pokok Kaktus

Seekor kucing telah dilihat tersesat di atas puncak pokok kaktus selama 3 hari. Bagaimana dan kenapa kucing tu boleh berada di situ?

Beberapa orang penduduk bimbang dengan nasib seekor kucing yang tersangkut di puncak sebatang pokok kaktus setinggi 20 kaki (6.5meter) sejak lebih tiga hari. Kejadian yang berlaku di Salt River, Arizona itu menyaksikan penduduk beberapa hari mencari jalan untuk menurunkan kucing tersebut.

Menurut salah seorang penduduk, JD Robbins “kucing itu barangkali telah dikejar oleh anjing hutan. Walaupun tersangkut begitu lama, ia tetap kelihatan tenang”. Dilaporkan bahawa kucing malang tersebut sudah tersangkut di puncak pohon kaktus tersebut sejak tiga hari tanpa makan dan minum di bawah panas terik matahari di kawasan gurun tersebut.

Segelintir pakar menyatakan bahawa adalah lebih berbahaya untuk menyelamatkan kucing tersebut – manakala pihak bomba pula menasihatkan tidak perlu, kerana ia akhirnya pasti akan turun sendiri. Dakwaan tersebut tenyata benar apabila kucing tersebut akhirnya memberanikan diri untuk turun sendiri tanpa sebarang bantuan manusia sambil gelagatnya dirakamkan oleh jurugambar Fox9 TV.


P/S: Kucing kalau buat jahat tidak dapat dosa, kalau buat baik tidak pula dapat pahala. Manusia pula, kalau buat baik dan mempunyai kalimah tauhid yang mengesakan Allah akan masuk ke syurga. Inilah pilihan jalan kita di akhirat kelak dan dunia adalah ladang tanaman untuk kita usahakan untuk mereliasikan impian kita di akhirat.

0 comments:

Post a Comment