25 February 2013

Ibu Tikam Bayi Baru Lahir, Buang Dalam Semak

Seorang ibu sanggup menikam bayi yang baru dilahirkannya dan kemudiannya membuang bayi tersebut ke dalam semak berhampiran akibat melahirkan anak luar nikah.

Bayi mangsa kejam ibunya kini stabil di sebuah hospital.
Seorang ibu tidak berhati perut di Jawa Barat ditahan, kelmarin kerana cuba membunuh anaknya, yang lahir minggu lalu, dengan menikam dan meninggalkan bayi itu dalam semak. Siti Sundari, 18, dipercayai melahirkan bayi lelaki di bilik sewa di Cikeas Udik, Bogor, Jumaat lalu.

“Gara-gara malu melahirkan anak tidak sah taraf, suspek telah bertindak di luar kawalan dan berniat untuk membunuhnya,” kata ketua detektif balai polis Gunung Putri, Donggor Panjaitan. Menurutnya lagi, tangisan kuat bayi berumur tiga hari itu menyebabkan penduduk sekitar kawasan tersebut menemuinya dalam keadaan menyedihkan dengan kesan luka sepanjang 11.5 sentimeter di belakang tubuhnya pada malam Isnin lalu.

Semasa soal siasat oleh polis, Siti mengaku dia melakukan tindakan kejam tersebut kerana tidak mampu untuk membesarkan anaknya. Dalam perkembangan terbaru, jururawat di Hospital Besar Cibinong menyatakan bayi seberat 2.17 kilogram itu kini semakin sembuh walaupun luka tersebut nyaris meragut nyawanya.

Sementara itu, ibunya telah dihantar ke Hospital Kramat Jati di Jakarta Timur untuk menjalani ujian psikiatri.

P/S – Semakin banyak kes-kes tentang kekejaman ibu disebabkan melahirkan anak luar nikah ini. Ajaran Islam sudah menggariskan secara terperinci bagaimana mencegah zina, dan bagaimana untuk mendapatkan sesuatu secara halal. Inilah akibatnya jika tidak mengamalkan ajaran Islam yang sebenar. Semoga wanita terbabit dibuka pintu hatinya oleh Allah untuk bertaubat dan insaf dengan perlakuannya itu.

1 comment:

  1. ini perempuan syaitan..dientot mau..dah dpt anak malu..direjam aja

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Berita Agama

 

Halimislam Online 2011-2012. All Rights Reserved | Back To Top |