6 February 2013

Allahuakbar! Mujahidin Syria berjaya hancurkan tiga tank di Damsyik

Damaskus - Mujahidin Jabhah Nushrah terus memberikan serangan-serangan mematikan dalam pertempuran darat di Damsyik dan pinggir Damsyik. Sekurang-kurangnya tiga buah kereta kebal dan sebuah trak tentera berjaya dihancurkan mujahidin dalam pertempuran di Buwaidah. Lebih daripada 75 tentera rejim Syria terbunuh dalam berbalas tembakan. Mujahidin juga merebut tiga buah peluru berpandu canggih Sam 6 dan menyerang belakang Batalion 666 Rudal dalam pertempuran di Hujairah.
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Jabhah Nushrah - Penjelasan no. 216

Sebahagian operasi tentera di Damsyik dan pinggir Damsyik

Bulan November 2012 M

Segala puji bagi Allah Yang Maha Besar lagi Maha Tinggi. Selawat dan salam sentiasa dilimpahkan kepada orang yang sentiasa tersenyum lagi jaguh berperang, nabi kita Muhammad, juga kepada keluarga dan semua sahabat. Amma ba'du.

Setelah meminta pertolongan Allah dan berserah diri kepada Allah semata, para singa Jabhah Nushrah ~ semoga Allah menguatkannya ~ melaksanakan sejumlah operasi ketenteraan di Damsyik dan pinggir Damsyik pada bulan November 2012. Berikut ini laporan beberapa operasi ketenteraan yang telah berjaya dilaksanakan:

1. Meledakkan bom kereta terhadap konvoi kereta kebal sehingga mengakibatkan dua tank hancur dan lebih dari 60 tentera thaghut Syria terbunuh di wilayah Buwaidah, pada tanggal 19 November 2012 M.

2. Menghancurkan tank T 72 dengan roket RPG di wilayah Buwaidah, pada tanggal 19 November 2012 M.
3.Pertempuran sengit menghalang konvoi pasukan bantuan thaghut Syria di wilayah Buwaidah, mengakibatkan sebuah trak tentera hancur dan sekurang-kurangnya 15 tentera terbunuh pada tarikh 19 November 2012 M.
4. Turut serta dalam menyerang dan merebut markas Briged Pertahanan Udara di kawasan Hajar Aswad, meraih rampasan perang berupa tiga peluru berpandu Sam 6, menghancurkan radar dan membakar markas Briged Pertahanan Udara, segala puji bagi Allah. Serangan itu dilakukan pada 20 November 2012 M.

5. Menyerang Batalion 666 Rudal di jalan raya Ali Wuhaisy, kawasan Hujairah. Banyak tentera rejim terbunuh dalam pertempuran itu dan Batalion 666 belakang ke wilayah Sayidah Zainab. Mujahidin mendapatkan rampasan perang berupa peluru buatan Rusia dan 10 buah bom tangan. Segala puji bagi Allah. Serangan itu dilakukan pada 27 November 2012 M.

Allah Maha Melaksanakan urusan-Nya akan tetapi kebanyakan manusia tidak memahaminya.

Jabhah Nuhsrah li-Ahli Syam

Yayasan Media Al-Manarah Al-Baidha '

Janganlah anda melupakan kami dalam doa anda

Segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam

Sabtu, 21 Rabi'ul Awwal 1434 H / 2 Februari 2013 M

0 comments:

Post a Comment