5 April 2012

11 jenis bunga tercantik di dunia

Bunga-bunga yang paling cantik, bersama-sama dengan reka bentuk dan skim warna, mewujudkan perasaan yang meningkatkan mood kita. Ianya adalah satu cara mudah dan ikhlas untuk menaikkan semangat kita. Bunga-bunga yang paling cantik boleh membawa senyuman kepada wajah orang yang telah sakit atau mempunyai hari yang sedih. Kehadiran bunga mempunyai kesan mendalam kepada minda dan emosi.

Bunga mencetuskan perasaan kebahagiaan dan membantu kita menangani kemarahan dan kesakitan. Mereka membantu kita kekal tenang dan santai. Mereka juga boleh membantu melegakan tekanan.

Di sini saya telah mengumpulkan beberapa jenis bunga yang paling indah di dunia. Sekiranya saya mungkin terlepas pandang, sila bagi pandangan jika anda tahu bunga lain yang lagi cantik untuk berkongsi dengan kami di ruangan komen. terima kasih. 

Cherry Blossom
Bunga-bunga tidak rasmi Jepun, bunga yang tiba pada musim bunga diraikan oleh perayaan-perayaan di Jepun dan Amerika Syarikat.Warna yang paling popular adalah putih dan merah jambu. Ianya cantik semasa berada di atas pokok dan kekal sebagai pemandangan yang menakjubkan walaupun selepas di hampar di atas tanah.

Canna
Cannas bukan hanya mempunyai bunga yang cantik, tetapi juga daun yang indah (sering disamakan dengan pokok pisang) yang datang dalam pelbagai warna yang menakjubkan. Dipopularkan pada zaman Victoria, Cannas tumbuhan taman yang paling popular.

Bird of paradise
Strelitzia adalah lima spesies tumbuhan saka, berasal dari Afrika Selatan. Nama biasa genus adalah bunga Bird of paradise .Di Afrika Selatan atau lebih dikenali sebagai bunga kren.

Hydrangea
Bola salji sangat ajaib pada musim gugur: cantik. Kelompok bunga berbentuk bintang, sering dijumpai dalam corak warna lembut , mewujudkan kemurnian. Ianya adalah popular dalam bunga perkahwinan dan sebagai bunga taman.

Calla Lily
Walaupun kelihatan menakjubkan dan anggun, bunga yang cantik ini sebenarnya adalah spesies beracun, Zantedeschia. Semua bahagian pokoknya bertoksik tinggi, dengan kemampuan untuk membunuh ternakan dan kanak-kanak jika ditelan.

Black Eyed Susan
Susan bermata hitam, bunga liar yang ceria, adalah tumbuhan tetap hijau yang berfungsi sebagai latar belakang yang indah di mana-mana taman . kelopak emas kuning cerah dan sederhana gelap membuatkan paling mudah untuk dilihat dan dikenal pasti.

Bleeding Heart
Bunga ini aneh, seperti satu kegemaran tradisi di taman yang teduh. Bunga-bunga warna merah, merah jambu atau putih dan muncul pada bulan April-Jun.

Blue Bells
Pada musim bunga, banyak hutan di Eropah dilindungi oleh permaidani tebal iaitu bunga ; biasanya dikenali sebagai "Bluebell hutan". Hal ini berpendapat bahawa mereka telah dinamakan oleh para penyair romantik pada abad ke-19, yang merasakan ianya melambangkan kesepian dan kekesalan. 

Lantana
 Bunga-bunga ini sangat halus, dengan kelopak berwarna merah jambu dan kuning, menjadi penarik bagi si rama-rama. Ia nya boleh berkembang menjadi sangat besar dan perubahan warna yang terdapat pada kelopak adalah sebagai tanda umur tumbuhan. Berhati-hati - Lantana dianggap rumpai oleh kebanyakan orang yang mana ianya agak sukar untuk dihapuskan.

Rose
Bunga ros adalah salah satu bunga yang paling romantis dan sangat harum. hadiah bunga ros penuh dengan makna adat dan budaya, warna kuning melambangkan persahabatan dan warna merah melambangkan cinta sejati.

Dendrobium
Dendrobium merupakan bunga orkid terbesar di tropika yang termasuk lebih seribu spesis. Bunganya begitu halus dan begitu sempurna bentuknya.

1 comment:

  1. oh... bunga pun ada carta tersendiri.... saya minat tanam orkid dan rose... orkid x masuk carta ek? hehehe

    ReplyDelete