11 March 2013

[Video] 19 Terbunuh Kemalangan Belon Udara Panas Terbakar

Video kemalangan ngeri saat cemas sebuah belon udara panas bermasalah yang meletup terbakar ketika di udara menjadi bebola api dan membunuh 19 orang hidup-hidup sebelum terhempas ke bumi yang berjaya dirakamkan ketika kejadian tersebut.

Sembilan pelancong Hong Kong adalah antara 19 yang terkorban apabila belon udara panas di Luxor, Mesir bertukar menjadi bola api sebelum menjunam beberapa ratus meter ke ladang tebu di tebing barat sungai Nil.

Hanya 'pilot' yang melecur di 70 peratus tubuhnya dan seorang lelaki lain dipercayai dari Hong Kong, terselamat dalam kejadian ngeri tersebut.

Media melaporkan bahawa kemalangan ngeri yang membabitkan belon udara panasyang berlaku pada hari Selasa lalu berpunca dari letupan gas:.!

Menurut Penolong Pengurus Al Moudira Hotel Luxor, Konny Matthews, dia mendengar letupan pada kira-kira jam 7 pagi (0500 GMT).."Ia adalah satu letupan besar yang menakutkan walaupun kemalangan belon udara panas tersebut berlaku beberapa kilometer jauhnya dari hotel" katanya melalui telefon.

"Beberapa pekerja saya turut menyatakan bahawa rumah mereka turut merasai gegaran letupan gas tersebut" ujarnya.

Ahmed Aboud, ketua persatuan mewakili pengendali belon udara panas Luxor berkata, api bermula di dalam paip yang menghubungkan kanister gas kepada pembakar..Beliau turut menyatakan bahawa itu merupakan kecelakaan..Kebanyakan mangsa adalah pelancong asing..Video kemalangan ngeri tersebut di bawah.



0 comments:

Post a Comment