12 March 2013

Sifat Lelaki Yang Tidak Disukai Wanita

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Kali ini ingin Kasih Suci kongsikan perangai lelaki yang tidak disukai oleh wanita.  Mungkin dalam tidak sedar lelaki tidak perasan perangai mereka membuat ramai wanita menjauh dari mereka.

1.Pengotor-ada sesetengah lelaki kurang prihatin bab kebersihan ni. Mereka gemar memakai baju ata seluar berulang kali sehingga baunya membuat insan tersayang tak sanggup nak duduk di sebelahnya.

Ada juga jenis yang suka meludah merata tempat, nampak sangat pengotor dan tak menjaga imej. Kalau Kasih Suci dah lama Kasih Suci angkat kaki dari duduk lama-lama dengan mereka yang sebenini

2.Meninggikan suara-Ramai lelaki gemar meninggikan suara kepada teman wanita atau pasangan mereka tanpa mengira perasaan wanita tersayang. Tanpa melakukan kesalahan terpaksa mendengar lelaki tersayang meninggi suara tanpa mengira tempat amatlah menyebalkan rasa

3.Cemburu Buta-Sangat malang mendapat pasangan yang kuat cemburu buta. Suka mencari salah dengan perkara kecil dan bergaduh akibat perkara remeh temah. Memang menyesakkan kepala jika dapat pasangan sebegini rupa. Setiap perkara perlu report pada dia. Pada mereka setiap lelaki mahu mengoda teman wanita mereka. Bosan kan? hurm…

4.Kuat merokok-Ya, ramai lelaki merokok, tetapi ramai juga yang pprihatin tentang orang di sekitar. Ada sesetengah jenis ni dah la kuat merokok, merokok pula tak kira tempat, di retoran yang sesak dengan manusia dan bayi pun mereka nak merokok tanpa rasa bersalah. Malunya berdampingan dengan lelaki yang begini.

5.Kontrol Macho-Aduh…biasa kita tengok wanita saja kontrol ayu, asik nak tengok make up sememeh ke tidak. Kejap-kejap nak tengok cermin touch up atau nak pastikan maskara tak cair. Tapi memang merimaskan bila berdepan dengan lelaki yang sikit-skit nak betulkan rambut,nampak cermin saja nak betulkan baju dan rambut. Lalu tandas saja nak jenguk cermin. Rimas tak? hahaha

6.Cuci Mata-Memang menyakitkan hati bila berjalan dengan lelaki yang gemar cuci ata meliar tengok perempuan cantik. Kita duduk sebelah dia sempat lagi matanya melirik ke arah wanita lain yang sexy dan bergaya. Pantang ada yang cantik pasti dia nak cuci mata. Owh apakah jenis lelaki sebegini kita perlu cuci mereka habis-habis?

7.Gelojoh-Ramai lelaki yang sangat gelojoh bila makan sehinggakan bila nampak makanan terus lupa dunia. Makan macam orang tak jumpa makanan dua hari. Amat lah memalukan…huhu

8.Mengongkong-Melemaskan bila ada lelaki yang sebegini. Merasakan cinta dan diri wanita kesayangan adalah miliknya. Perlu dia tahu ke mana arah tuju wanita tersebut dan perlu mendapat izin dia untuk ke mana-mana terlebih dahulu walau belum sah menjadi haknya. Konon ambil berat tapi ia sangatlah tak bertempat dan membuat wanita lemas dan muak.

Banyak lagi perkara atau perangai yang membuat wanita muak dan rimas. Kita bincang di lain kali ye kawan-kawan…maassalamah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Berita Agama

 

Halimislam Online 2011-2012. All Rights Reserved | Back To Top |