9 January 2013

Subhanallah! Kenyataan Cristiano Ronaldo kenapa perlu bantu Palestine

Mengapa saya sangup menjual kasut emas saya semata-mata ingin membantu mereka ( Palestine ) “
Seorang Wartwan dari Portugal yang namanye engan di kenali telah berjumpa Cristiano Ronaldo atau CR7 di kediamannya di Madrid.

“Kenapa kamu sangup menjual kasut emas kamu dan memberikan hasil jualan itu kepada mereka ( Palestine ) ? “ Tanya wartawan itu “ saya sudah agak soalan ini akan diajukan kepada saya,dan saya juga sudah agak pasti dunia akan mengangap saya bodoh,saya pernah rasa sedih diatas kehilangan ayah saya. 
  
Saya pernah menangis diatas kehilangan orang yang saya teramat cintai.” .. “ satu hari ketika saya pulang dari kem latihan Real Madrid,saya membuka TV saya di Ruang bilik saya.saya lihat kanak2 menangis dengan berlumuran darah disamping ibu bapa,adik beradik dan sanak saudaranya,mereka menangis dan merayu bantuan kepada dunia.jadi adakah salah saya membantu mereka ?

“ Saya pernah hidup susah,saya pernah merasai keperitan kehidupan dunia,saya bukan lah dilahirkan sebagai seorang yang ditakirkan untuk terus kaya.kini saya merasai semua kesenangan dunia,adakah salah saya memberi sedikit kesenangan saya ini kepada mereka ? “ .. “ ye mungkin dunia memandang kenapa saya memberi sumbangan kepada merea yang tidak seagama dan tidak sekepercayaan dengan saya ? , adakah salah saya mebantu mereka yang berlainan agama dan berlainan kepercayaan dengan saya ? Bagi saya TIDAK !!! kerana bagi saya membantu mereka manusia bukan berdasarkan agama dan kepercayaan tetapi membantu mereka berdasarkan kemanusiaan “ 

“ Saya sedar anugerah ini (kasut emas) adalah pemberian dunia kepada saya diatas penghargaan saya beraksi cemerlang diatas padang ketika wakili kelab dan Negara,tapi bagi saya iaitu hari ini,anugerah ini adalah sebahagian sumbangan saya kepada mereka sebagai bantuan kemanusian.

0 comments:

Post a Comment