2 January 2013

Israel Tawarkan $ 500,000 per-Keluarga Palestin untuk Tinggalkan Tepi Barat

Anggota garisan kuat parti Likud Israel menyarankan kerajaan Israel untuk membayar masing-masing keluarga Palestin sebanyak $ 500,000 untuk pindah dari tempat mereka di Tebing Barat.

Moshe Feiglin, pada Selasa 1/1/13 lalu yang sebelumnya ditahan oleh polis Israel selepas cuba berdoa di Temple Mount, mencadangkan membayar warga Palestin untuk meninggalkan Tebing Barat.

"Negara Israel membayar 10% dari KDNK setiap tahun untuk penyelesaian dua-negara dan membayar bayaran persetujuan Oslo, pagar pemisah, Iron Domes dan penjaga di setiap kafe. Sebentar lagi kita harus meletakkan Iron Domes di setiap sekolah di seluruh Tel Aviv.

"Dengan anggaran ini, kita dapat memberikan setiap keluarga Arab di Yahudiah dan Samaria $ 500,000 dan memaksa mereka berhijrah ke tempat lain dengan masa depan yang lebih baik.

"Anda mungkin mengatakan," tak seorang pun akan menerimanya. "Itu tidak benar, kerana negara-negara Barat saat ini menyusut peringkat kelahirannya. Persoalannya ialah apakah dunia akan lebih menerima pendatang Sudan yang tidak dapat membina atau menerima pendatang dari Yahudiah dan Samaria yang tahu bagaimana membangun?

0 comments:

Post a Comment