31 January 2013

Allahu akbar! Mujahidin Syria berjaya merampas pangkalan tentera Assad di Damsyik

Damaskus - Dalam rangka merebut Lapangan Terbang Antarabangsa Damsyik dan memusnahkan khemah pemeriksaan tentera rejim Nushairiyah Syria yang telah membalas kehinaan dan penindasan terhadap kaum muslimin di kota Haran Awamid, daerah Ghautah Timur, daerah Pinggiran Damsyik, maka beberapa kumpulan mujahidin Islam dan mujahidin FSA melakukan operasi gabungan dalam skala besar pada Isnin 28/1/2013 lalu. Mujahidin berjaya meraih kemenangan tajam menusuk dan melenyapkan khemah pemeriksaan tentera tersebut. Ini kenyataan rasmi dari mujahidin Ghautah Timur seperti dilaporkan oleh agensi berita Koordinator Revolusi Ghautah Timur.

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Allah Ta'ala berfirman:

"Dan bukanlah kamu yang menembak ketika anda menembak, akan tetapi sebenarnya Allah-lah yang menembak." (Surah Al-Anfal [8]: 17)

Penjelasan tentang peperangan "Perkemahan kaum muslimin" di Ghautah Timur - Haran Awamid

15 Rabi'ul Awwal 1434 H - 28 Januari 2013 M

Dengan kurniaan Allah semata, para pendekar Free Syrian Army berjaya mengebom dan melenyapkan khemah pemeriksaan Haran Awamid dekat Lapangan Terbang Antarabangsa Damsyik. Operasi serangan gabungan itu dilakukan oleh Brigade Imam Husain, Brigade Ibnu Taimiyah Al-Harrani, Brigade Syabab Al-Huda, Brigade Ahrar asy-Syam, Brigade Isa bin Maryam, Regu Tugas-tugas Khas, Batalion Tugas-tugas Khas dalam Bahagian I dan Briged Abdullah bin salam.

Layak untuk disebutkan bahawa khemah pemeriksaan tentera Haran Awamid merupakan khemah pemeriksaan strategik di Ghautah Timur, kerana letaknya berdekatan dengan Lapangan Terbang Antarabangsa Damsyik. Ia merupakan sebuah pengkalan tentera menyeluruh yang dibina oleh rejim Asad di pintu masuk kawasan Haran Awamid, disertai perampasan terhadap rumah-rumah penduduk di sekitar khemah tentera tersebut, perampasan kilang roti wilayah tersebut, kawasan pertanian, taman bandar dan sekolah Haran Awamid sehingga mengakibatkan kegiatan sekolah di bandar itu berhenti total sejak beberapa bulan yang lalu.

Posko pemeriksaan tentera Haran Awamid juga diperkuatkan oleh beberapa kereta kebal dan meriam artileri, lebih dari 150 tentera dan militia Syiah Shabihah, yang dilengkapi lengkap dan beberapa sniper tentera yang tak pernah segan menembak para penduduk awam yang tidak berdosa.

Sejak dibina hingga saat ini, khemah pemeriksaan tentera Haran Awamid telah menghina penduduk awam yang tidak berdosa di kawasan tersebut. Terlebih penghinaan dan penghinaan yang mereka lakukan terhadap kaum wanita kita. Khemah itu telah melakukan penangkapan-pengangkapan kejam, penggeledahan-penggeledahan membabi buta, pelaksanaan lapangan yang sadis dan penembakan mati terhadap penduduk awam yang tidak berdosa di kota Haran Awamid. Hal itu memaksa sebahagian besar penduduk Haran Awamid untuk pergi berpindah dengan meninggalkan rumah-rumah dan harta-harta mereka. Di belakang mereka hanya tinggal sebahagian kecil penduduk yang tak memiliki harta apa-apa untuk dapat berpindah.

Rejim Asad telah menutup semua kedai roti di kota Haran Awamid dan hanya menyimpan sebuah took roti yang berada di sebelah khemah pemeriksaan tentera Haran Awamid. Hal itu memaksa kaum wanita untuk berangkat dan membeli roti di kedai tersebut, agar suami-suami mereka tidak ditangkap oleh tentera rejim Asad saat membeli roti, namun tentera rejim Asad menjadikan kaum wanita tersebut sebagai sasaran gangguan.

Maka lebih baik kami mati daripada seorang wanita di antara kaum wanita kami dinodai kehormatannya. Sungguh telah lama kami menunggu-nunggu dan bersabar atas kebiadaban khemah pemeriksaan tentera itu. Maka khemah pemeriksaan tentera itu harus dilenyapkan. Kebatilan harus lenyap dan kebenaran harus muncul.

Operasi serangan ini bermula dengan pergerakan mujahidin, setelah mereka berserah diri sepenuhnya kepada Allah, dengan hati yang dipenuhi oleh keimanan dan jiwa yang tenang kerana yakin akan pertolongan dari Allah semata.

Para pendekar mujahidin menghentam khemah pemeriksaan tentera Haran Awamid dengan sebuah kereta penuh bom yang digerakkan dengan remote dari jarak jauh. Setelah itu mujahidin mula menyerbu ke dalam khemah, maka bermulalah operasi penyisiran dan pembersihan terhadap bangunan-bangunan warga yang dirampas oleh pasukan rejim Asad. Mujahidin berjaya menghancurkan dua buah kereta kebal dan sebuah panser BMP, membunuh beberapa tentera dan menawan bakinya.

Dalam sebuah usaha yang gagal, pasukan rejim Asad menghantar dua regu pasukan kereta kebal untuk menghalau mujahidin. Namun mujahidin dari Brigade Ababil Ghautah Timur dan brigade-brigade lain telah mengawasi mereka. Mujahidin berjaya menghancurkan tank-tank musuh dan jip-jip BMP, menewaskan dan menawan banyak tentera rejim Asad.

Para pendekar mujahidin juga menghujani Lapangan Terbang Antarabangsa Damsyik dengan tembakan kereta kebal, mortal dan roket. Segala puji bagi Allah.

Beberapa orang mujahid juga gugur dalam pertempuran, kami mengharapkan pahala mereka sebagai syuhada 'di sisi Allah' Azza wa Jalla.

Allahu akbar walhamdu lillah

Perang "Perkemahan kaum muslimin di Ghautah Timur" - Membebaskan khemah pemeriksaan tentera Haran Awamid

0 comments:

Post a Comment