26 December 2012

Subhanallah! Kisah Benar Pengorbanan Seorang ibu Ketika Gempa bumi di Jepun


Ini adalah kisah nyata Pengorbanan seorang Ibu semasa Gempa di Jepun. Setelah Gempa telah mereda, ketika para penyelamat ke runtuhan rumah seorang wanita muda, mereka melihat mayat-nya melalui celah-celah.

Tetapi wanita tersebut berkeadaan begitu pelik, dia berlutut seperti seseorang yang menyembah; tubuhnya condong ke depan, dan dua tangan yang menyokong oleh suatu benda. Rumah roboh telah menimpa punggung dan kepalanya.

Dengan begitu banyak kesukaran, pemimpin pasukan penyelamat meletakkan tangannya melalui celah sempit di dinding untuk mencapai badan wanita itu. Dia berharap bahawa wanita ini boleh jadi masih hidup. Namun, tubuhnya sejuk dan kaku menandakan bahawa wanita tersebut pasti telah meninggal.

Pemimpin pasukan dan seluruh anggota pasukan lalu meninggalkan rumah ini dan mencari bangunan yang runtuh berikutnya. Namun kerana alasan tertentu, pemimpin pasukan terdorong untuk kembali ke rumah wanita tadi.

Pemimpin pasukan ini lalu berlutut lagi dan menggunakan kepalanya melalui celah-celah sempit bagi mencari sedikit ruang di bawah mayat wanita tersebut. Tiba-tiba, ia berteriak dengan gembira, "Anak kecil! Ada anak kecil! "

Lalu seluruh pasukan bekerjasama, dengan berhati-hati mereka menyingkirkan longgokan benda hancur di sekitar wanita yang sudah meninggal. Ada seorang bayi berusia 3 bulan terbungkus selimut bunga-bunga di bawah mayat ibunya. Jelas, wanita itu telah membuat pengorbanan bagi menyelamatkan anaknya. Ketika rumahnya roboh, ia menggunakan tubuhnya bagi membuat penutup bagi melindungi anaknya. Bayi itu masih tidur nyenyak ketika pemimpin pasukan mengangkatnya.

Para doktor datang segera untuk mengambil anak kecil itu. Setelah ia membuka selimut, ia melihat sebuah telefon bimbit di dalam selimut. Ada mesej teks pada skrin. Dikatakan, "Jika kamu boleh bertahan hidup, kamu harus ingat bahawa aku mencintaimu."

Telefon ini berkeliling dari satu tangan ke tangan yang lain pada pasukan itu. Setiap badan yang membaca mesej tersebut menangis. "Jika anda dapat bertahan hidup, kamu harus ingat bahawa aku mencintaimu." Itu ertinya cinta ibu terhadap anaknya!

Subhanallah .. !

.... Segala puji bagi Allah, yang dengan nikmat-Nya sempurnalah semua kebaikan ....

0 comments:

Post a Comment