29 June 2012

Pemain bola sepak Real Madrid Ricardo Kaka minat mendalami Islam


 Istri Ricardo Kaka bergambar dengan memakai tudung
Pemain bola sepak yang berasal dari Brazil, Ricardo Kaka ternyata mempunyai minat terhadap budaya Arab dan Islam. Hal itu terlihat saat ia melakukan lawatan selama 10 hari di Dubai, akhir tahun lalu.

Seperti yang dilaporkan oleh  Al Arabiyya, pemain Real Madrid itu menyatakan niat untuk membaca dan mengetahui lebih lanjut tentang orang Arab dan Muslim dalam 10 hari kunjungannya ke Dubai.

Kaka sengaja mengadakan lawatan ke Dubai atas jemputan dari Jabatan Pelancongan dan Perdagangan Pemasaran (DTCM) dalam usaha kempen untuk menarik lebih banyak pelancong di Dubai.

Bersama dengan isteri dan adiknya, Digão, Kaka melawat bangunan tertinggi di dunia, Burj Khalifa, Palm Jumeirah, Burj Al Arab, dan Jebel Ali Port. Selain mengelilingi bangunan-bangunan megah itu, pemain bola sepak terbaik dunia 2007 itu juga meluangkan diri menghampiri ke masjid.

Ketika melawat masjid yang secara khusus dibuat bagi pelancong yang ingin mengetahui lebih banyak tentang Islam, mega bintang usia 29 tahun tersebut dengan khusyuk mendengar penjelasan tentang cara hidup kaum Muslim dan bangsa Arab pada umumnya.

Kaka dan istrinya bergambar di depan Pusat Kebudayaan Sheikh Mohammed 
Kaka yang bergabung dengan Real Madrid dengan nilai bayaran € 65,000,000 itu mengaku sangat kagum dan ingin lebih mendalami penjelasan yang baru didengarnya.

"Dubai adalah bandar yang indah dan salah satu negara yang paling mesra di dunia. Saya sangat beruntung dapat bercuti ke sini. Saya sangat kagum dengan sambutan yang saya dapatkan dan saya ingin kembali lagi ke Dubai secepat mungkin, "kata pemenang gol terbanyak Liga Champions 2006-2007 dengan dapatan 10 gol itu.

0 comments:

Post a Comment