24 June 2012

HBO Menggantung Kepala Bush

Adegan kepala Bush membuat kejutan setelah pertama kali disiarkan pada tahun 2011 dan ciri-ciri pada DVD dikeluarkan pada Mac 2012. Kepala Bush adalah salah satu kepala lain di hujung tombak dalam adegan dimana Raja Joffrey menunjukkan kepada tunangnya penggal kepala dari ayahnya yang tidak setia padanya.

Ciri kepala palsu Bush yang agak tertutup oleh rambut panjang kerinting dan muncul gambarnya hanya sebentar. Namun dalam pelbagai komen DVD, pengeluar Dan Weiss dan David Benioff mengenalpasti kepala sama dengan Bush.

Pada hari Khamis (13/6/12) yang lalu, Weiss dan Benioff meminta maaf dan memberi penjelasan.

"Kami menggunakan banyak bahagian tubuh buatan pada acara itu: kepala, lengan, dll," kata Benioff dan Weiss. "Kami tidak mampu untuk membuat ini semua dari awal, terutama dalam adegan di mana kita perlu banyak dari mereka, jadi kami menyewa mereka dalam jumlah yang besar. Setelah adegan itu sudah buat, seseorang menunjukkan bahawa salah satu kepala kelihatan seperti George W. Bush."

"Dalam komen DVD, telah disebutkan ini, walaupun kita tidak harus melakukannya. Kami tidak bermaksud tidak hormat kepada bekas presiden dan minta maaf jika apa pun yang kita katakan atau menyarankan sebaliknya," kata produser dalam satu kenyataan.

0 comments:

Post a Comment