28 April 2012

Wahai penyokong UMNO yang bodoh dan gila


 
Saya seorang warganegara Malaysia dan saya juga berhak untuk memberitahu anda, saya sudah bosan dengan kerajaan kuku besi UMNO/BN yang gila ini, dan begitu juga beribu-ribu  rakan-rakan senegara saya yang masih berada di luar Malaysia. Mustahil anda tidak tahu bahawa kerajaan ini telah mensia-siakan puluhan berbilion-bilion duit rakyat Malaysia.

Kewangan projek-projek negara yang memperkayakan kroni sendiri dan ahli keluarga, manakala mencabar agama dan ketegangan kaum antara orang Melayu, Cina, India, Portugis dan Malaysia Timur sebagai tabir untuk menyembunyikan amalan rasuah mereka. 

Kerajaan ini akan memerintah Malaysia untuk selamanya. BERNAMA agensi berita nasional dan akhbar arus perdana dan media berita cawangan adalah tidak lebih daripada alat propaganda kerajaan. Kami rakayt Malaysia yang mempunyai akal yang waras dan tidak bertindak seperti beruk atau monyet demokrasi Barat. 

Kami bukan boneka Barat. Kami tidak bodoh, wahai penyokong-penyokong UMNO di mana sahaja anda dari (atau anda kroni dalam UMNO). Ini tidak beberapa pakej media yang diwujudkan oleh agensi-agensi berita Barat untuk menyebarkan imperialisme(penjajahan) budaya mereka, tidak beberapa jenis konspirasi Barat.  
Ini adalah sesuatu yang sebenar untuk semua rakyat Malaysia, sesuatu yang mereka telah usaha selama beberapa dekad: kebebasan bersuara dan keadilan sosial. Malaysia adalah negara raja berperlembagaan yang demokratik, di mana rakyat memilih pemimpin mereka. 

Apa yang mereka berarak adalah berhak mempunyai pilihanraya yang bebas dan adil, di mana parti pemerintah yang telah merampas proses ini supaya berat sebelah ke arah mereka. Siapakah anda untuk membayangkan bahawa demokrasi adalah bertentangan dengan budaya Asia?

Wahai penyokong UMNO yang bodoh dan gila. Sila lakukan penyelidikan anda pertama dan menyimpan generalisasi pendapat anda kepada diri sendiri. Jangan menjadi angkuh. Apabila kita melaksanakan hak-hak kita kepada kebebasan bersuara seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia pada perhimpunan BERSIH di Stadium Merdeka Kuala Lumpur itu. Sekain!!!

1 comment:

  1. lebih baik aku pilih parti yg
    aurat dia dijaga rapi..drp parti
    yg berteriak pong pang pong
    pang pasal islam & melayu tp
    pakai tudung pon x btul...klu
    nk kata budak leh terima lg..ni
    dh nk monopous pon x reti
    pakai elok2...lebih teruk dr
    illuminaty..haha!

    ReplyDelete