22 April 2012

[Video]Pejuang Islam Berjaya lari Dari Penjara dan selamat dari hukuman mati

Januari lalu (04/01/2012) telah dilaporkan 12 orang pejuang islam yang akan dijatuhi hukuman mati oleh kerajaan Pakistan kerana dituduh terlibat melakukan percubaan pembunuhan kepada bekas presiden Pakistan, Pervez Musharaf sewaktu menjawat jawatan sebagai presiden.





Ini merupakan Video hukuman Mati yang akan dijatuhkah pada 12 Tahanan Islam di Pakistan

12 orang pejuang ini dijatuhi hukuman mati oleh penguasa Pakistan kerana dituduh melakukan percubaan membunuh terhadap bekas presiden Pervez Musharaf ketika beliau menjawat jawatan sebagai presiden. Mereka berharap kepada kaum muslimin untuk mengambil berat terhadap kes mereka bagi mengecam pemerintahan Pakistan yang tidak adil dalam memberikan hukuman dan bersikap tidak berperikemanusiaan selama mereka berada di dalam penjara.

Diantara kedua belas gerakan Islam itu ialah Niaz Mehmud, Adnan Rashid, Muhammad Zubair, Ikhlas Ahmad, Nike Arshad Mehmud, Sarwar Bhati, dan Rana Naveed.

Namun beberapa hari lalu, salah seorang banduan, Adnan Rashid berjaya melarikan diri dari Penjara Bannu, Wilayah Khyber Pakhtunkhwa, Pakistan pada 15 April 2012 bersama dengan sekitar 400 orang yang lain, seperti dimaklumkan The Long War Journal.

Ini video wawancara eksklusifnya

0 comments:

Post a Comment