1 April 2012

10 Pemain Bola Sepak Termahal Di Dunia

David Beckham


David Beckham mendahului senarai dengan pendapatan $ 40 juta pada tahun ini dari Los Angeles Galaxy. Beliau telah dimainkan di kelab-kelab terkenal seperti Manchester  United dan Real Madrid. Beliau dibayar mahal untuknya.

Cristiano Ronaldo

Seorang pemain berkemahiran, menggelecek dan mengawal bola, Cristiano Ronaldo merupakan  wira Portugis telah memperoleh AS $ 38 juta tahun ini daripada Real Madrid. Ronaldo telah dicalonkan untuk pemain terbaik  pada tahun 2010.

Lionel Messi
Pemain bola sepak terbaik pada tahun 2010 dianugerahkan oleh FIFA, memperoleh AS $ 32 juta pada tahun ini dari Barcelona FC. Beliau dikenali untuk menjadi pemain utama dalam kelabnya.

Ricardo Kaka

Ricardo kaka memperoleh $ 25 juta dari Madrid  yang mencerminkankecemerlangan permainannya . Beliau telah dicalonkan untuk pemain FIFA Worl Cup.

Ronaldinho

Pemain Brazil Ronaldinho memperoleh AS $ 24 juta dari Flamingo tahun ini.Terkenal dengan kemahiran dan bentuk permainan yang unik, dia telah menjadi pemain terbaik dunia pada tahun 2004 dan 2005 yang telah dianugerahkan oleh FIFA.

Thierry Henry

Daripada Arsenal FC ke Barcelona dan sekarang untuk New York Redbulls, Henry memperoleh AS $ 21 juta pada tahun ini ketika berusia 34 tahun. dikenali sebagai  “finisher” terbaik dan adalah menjadi kegilaan peminat apabila dia berada di Arsenal FC.

Wayne Rooney

The Red dZevils dimana pemain utamanya Wayne Rooney memperoleh AS $ 20 juta pada tahun ini dari Manchester United. Terkenal dari segi kepekaan mendapatkan bola.

Frank Lampard

Salah satu pemain terbaik Liga Perdana Inggeris, Frank Lampard memperoleh AS $ 17juta tahun ini daripada Chelsea FC. Beliau juga pemain dalam pasukan bola sepakan antarabangsa England.

Zlatan Ibrahimovic

Pemain Sweden yang kini bermain di AC Milan dan telah memperoleh $ 17 juta pada tahun ini. Zlatan telah dinobatkan di dalam Team 2009 UEFA of the Year.

Samuel Eto’o


pemain Afrika Samuel Eto’o, memperoleh AS $ 15 juta dari FC Anzhi Makhachkala tahun ini. dia telah memenangi  anugerah pemain Afrika  terbaik untuk rekod 4 kali.

0 comments:

Post a Comment