21 February 2012

Syeikh Yusuf Al-Qardhawi Minta Semua Negara Arab Lindungi Al Aqsa

Dr. Yusuf Al-Qardhawi, ketua persatuan ulama dunia sekaligus sebagai ketua dewan pengasas Al-Quds Institution Antarabangsa menyeru bangsa Arab melindungi Masjid Al-Aqsa.

Qardhawi juga menyeru masyarakat Arab untuk menghalang semua ancaman yahudi yang akan menghancurkan Masjid Al-Aqsa, sebagai awal dibangunya kuil impian mereka.

Dalam pada itu, Qardhawi memberi amaran, kumpulan-kumpulan yahudi radikal atas penodaan mereka terhadap Al-Aqsa, selain berulangkalinya serbuan mereka ke Al-Aqsa. Ia menegaskan, Al-Aqsa adalah "garis merah" yang tidak boleh diganggu sama sekali.

Ketua ulama dunia ini menyeru rakyat Palestin baik yang ada di Tebing Barat dan Jalur Gaza, bangsa Arab Mesir, Jordan, Syria dan negara jiran untuk melakukan intifadah melindungi Al-Aqsa dan membebaskannya dari penjajahan Zionis. Ia juga mengingatkan Zionis bahawa umat Islam saat ini sedang mengalami musim semi Arab. Mata dan telinga mereka sentiasa tertuju pada yahudi. Mereka tidak tidur.

Hari Ini, Kumpulan Wanita Yahudi Berencana Serbu al Aqsa

Sementara sebelumnya, lembaga Al-Quds antarabangsa telah memberikan peringatan pada semua tentang makin tingginya ketegangan serta serbuan yahudi radikal ke Al-Aqsa. Mereka sedang mempercepatkan projek yahudisasinya dengan merancang pembahagian Al-Aqsa. Bahkan sebelumnya, mahkamah tinggi Zionis membenarkan kumpulan yahudi radikal melakukan aktiviti keagamaanya di dalam masjid Al-Aqsa, tanpa aturan apapun.

Pimpinan agama dan nasional Palestin di bandar al Quds menyeru kaum wanita Palestin, terutama yang ada di kota al Quds dan wilayah Palestin terjajah tahun 1948, untuk menuju ke masjid al Aqsa guna menghadang kumpulan-kumpulan wanita Zionis yang menyeru penyerbuan masjid al Aqsa secara berkala.

Pimpinan Palestin di al Quds menyeru kaum muslimah yang boleh ke al Quds agar berangkat dan berada di dalam masjid sejak awal pagi, untuk menghalang kumpulan-kumpulan wanita Yahudi yang menyatakan tekadnya melalui laman-laman internat mereka untuk menyerbu masjid al Aqsa pagi ini, guna menyelenggarakan ritual -ritual agama dan al kitab.

Sebelumnya organisasi wanita ekstrimis Zionis yang menyebut diri mereka "Forum Wanita untuk Kuil" mengumumkan tekadnya untuk menyerbu masjid al Aqsa Selasa pagi mulai jam lapan pagi waktu tempatan.

Mereka mengatakan akan membuat penyerbuan berterusan ke masjid al Aqsa dengan memperuntukkan dua hari setiap bulan untuk menodai masjid al Aqsa. Mereka menyeru semua wanita "Yahudi Religon" melalui laman-laman internet, untuk mengadakan serangan ke masjid al Aqsa. Mereka menjelaskan bahawa Rabi Ety Elizur yang akan mengetuai kumpulan wanita Yahudi menyerbu masjid al Aqsa dan mendapatkan izin sekaligus perlindungan dari polis Zionis Israel.

Sebelum ini, para penduduk pendatang Zionis menyerbu masjid al Aqsa dengan mendapatkan perlindungan pasukan polis Zionis Israel, demikian ditegaskan para saksi mata yang ada di dalam masjid al Aqsa.

0 comments:

Post a Comment