SERET 200 METER
KUALA MUDA – Seorang penunggang dan pembonceng motosikal maut dalam kemalangan di kilometer 50 Jalan Alor Setar- Butterworth selepas menikmati makan malam dalam kejadian 11 malam kelmarin.

Mangsa, Said Akbar Said Farid, 20, (penunggang) dan Norfatihah Ismail, 18, dikatakan sedang dalam perjalanan dari Bedong ke Sungai Lalang selepas selesai makan malam di rumah Said Akbar di Kampung Sungai Toh Pawang.

Sumber polis berkata, kejadian berlaku apabila motosikal dinaiki mangsa bergesel dengan sebuah kenderaan lain dari arah sama.

“Kedua-dua mangsa terjatuh dari motosikal di laluan asal namun kehadiran sebuah kenderaan lain yang datang dari arah belakang pula mengheret pembonceng sejauh kira-kira 200 meter ke hadapan.

“Kedua-dua mangsa yang cedera parah maut di tempat kejadian,” katanya.

Menurutnya, kedua-dua remaja itu adalah pekerja kilang di kawasan perindustrian Bukit Makmur baru selesai shif bekerja singgah ke Kampung Sungai Toh Pawang untuk makan malam.

“Mereka dikatakan sedang dalam perjalanan pulang ke rumah Norfatihah di Taman Bandar Baru, Sungai Lalang sebelum terlibat dalam kemalangan,” katanya.

Difahamkan, pemandu kedua-dua kereta yang terlibat dalam kemalangan itu juga mengalami kecederaan tetapi masih belum membuat laporan polis (sehingga berita ini ditulis) berhubung kejadian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Hashim Ali ketika dihubungi mengesahkan dua maut dalam kejadian itu.

Mayat dihantar ke Hospital Sultan Abdul Halim untuk bedah siasat.