24 February 2012

Mahathir dedah pemerintahan UMNO/BN khianati Wang Rakyat

"Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengakui bahawa langkah kerajaan untuk menyelamatkan daripada MAS mengakibatkan kerugian dana awam, tetapi berhujah terdapat kes-kes yang lebih teruk daripada penyelamatan selepas dia berundur.Kerajaan kehilangan wang apabila membatalkan projek landasan berkembar elektrik antara Johor Baru dan Padang Besar - kita kehilangan kira-kiraRM8 bilion, katanya.

Projek ini telah dibatalkan oleh bekas Perdana Menteri Abdullah Badawi. Pada tahun 2001, kerajaan membelanjakan kira-kira RM1.8 bilion untuk membeli balik saham MAS daripada Tajudin Ramli ketika itu pengerusi pada RM8 sesaham berbanding nilai pasaran RM3.68.

Soal Jawab
Kenapa kerajaan membayar lebih tinggi daripada nilai pasaran untuk membeli balik saham MAS?
Pembelian saham tidak semestinya mengikut nilai pasaran, kadang-kadang mereka mengikut faktor-faktor lain, tetapi itu adalah cadangan oleh Kementerian Kewangan.
Tetapi, bukankah ini satu kerugian bagi kerajaan?
Ya, saya anggap ia kerugian, tetapi kadang-kadang anda hilang, kadang-kadang anda boleh mendapat sesuatu.

Orang tidak akan kehilangan wang tanpa sebab tetapi pengambilalihan itu sangat mendesak kerana kita terpaksa memulihkan syarikat (MAS) tersebut.Tetapi wang tidak hilang tanpa sebab, apa yang menyebabkan kehilangan tersebut?
Atas perbelanjaan tabung kerajaan?
Kerajaan telah hilang wang dalam banyak keadaan yang lain, jumlahnya lebih daripada itu.

Mahathir menyifatkan ‘bail out’ sebagai satu langkah "perlu" untuk menyelamatkan syarikat penerbangan nasional itu.

Ditanya jika Mahathir melihat mana-mana persamaan antara isu ini dan Perbadanan fidlot Kebangsaan (NFC) yang telah dituduh salah urus pinjaman RM250 juta wang rakyat..., beliau tidak memberikan jawapan...

Mahathir Dan Umno- Kebenaran Novel Dato' Shahnon Ahmad - 'SHIT'
Sasterawan Negara,  Allahyarham Dato' Haji Shahnon Ahmad telah menulis beberapa buah buku, di mana yang paling terkenal ialah novel Shit @ P*k*Mak @ PM (1999), sebuah satira politik kontroversi.
Buku tersebut sering merujuk kepada kerajaan UmnoBn, serta bekas Perdana Menteri Malaysia Dr. Mahathir Mohamad.  Terdapat beberapa cubaan oleh kerajaan untuk mengharamkan buku tersebut serta menarik balik gelaran Sasterawan Negara daripada Shahnon.
                                
Petikan Novel :
"Shit sebagai novelet di sini menyarankan dua makna.  Pertama Shit yang bermakna taik yang busuk lagi membusukkan yang berlambak dalam usus besar dalam perut untuk menunggu detik yang sesuai untuk diberakkan melalui lobang dubur sebagai benda bersisa yang tidak berguna lagi kepada tubuh. Dalam Shit lobang dubur diberi nama lobang keramat. Kedua Shit bermakna seruan cacimaki atau makihamun iaitu Shit! atau P*k*mak! atau PM..." 

Memang UmnoBn ini memang pengkhianat Rakyat, merompak wang hasil titik peluh Rakyat Malaysia dengan menggunakan sesuka hati dan sewenang-wenangnya.

Kelemahan pengurusan kewangan negara, akibat hanya menjaga kepentingan diri sendiri dan membelakangkan Rakyat - itulah hakikat dan fakta bahawa Umno ini Pengkhianat dan Penipu Rakyat !
                                 
Inilah bukti UmnoBn selama ini memperbodohkan Rakyat dengan menipu untuk menaikkan imej mereka melalui propaganda media massa.

Marilah kita lakukan perubahan... Demi Rakyat !

0 comments:

Post a Comment