4 February 2012

Isteri tinggal suami

KUALA LUMPUR: Terlalu taksub dengan ideologi dimomokkan Azhar Wahab, rumah tangga seorang pengikut wanita yang dibina selama 18 tahun musnah dan lebih malang, anak bongsunya tidak dapat mengalami alam persekolahan akibat berpindah-randah.

Bekas suami pengikut ajaran sesat itu dikenali sebagai Rahim, 52, mendakwa mahligai dibina bersama isteri sejak 1986 runtuh pada 2004 sebaik isterinya mendekati ajaran berkenaan dan semakin kerap pulang ke kampung halaman hingga mengabaikan keluarga.

“Sejak kami berkahwin, saya membenarkan Normah (bukan nama sebenar) pulang ke Rembau, Negeri Sembilan sekurang-kurangnya dua kali sebulan. “Tempoh dua tahun terakhir perkahwinan kami, hampir setiap minggu dia pulang ke sana bermula petang Jumaat hingga Ahad. Lebih teruk, anak dibiarkan di rumah hingga terabai.

“Permulaannya, saya tak kisah dia pulang kampung dengan alasan menjenguk ibu bapa, namun kebelakangan itu, Normah mula bersikap pelik, malah gaji bulanan sebagai setiausaha di syarikat swasta mencecah RM3,000 turut habis sedangkan segala perbelanjaan rumah, dapur, bil, anak ditanggung sepenuhnya oleh saya kerana ia tanggungjawab saya sebagai ketua keluarga. Jadi mustahil, duitnya habis begitu saja,” katanya ketika ditemui Metro Ahad di Balai Berita, di sini.

Katanya, apabila disoal mengenai gajinya, Normah hanya mendiamkan diri.

Rahman berkata, kemuncaknya sebaik pulang daripada kampung, bekas isterinya menyatakan hasrat untuk ‘berubah’, menyebabkan dia gembira dengan keinginan Normah.

0 comments:

Post a Comment