3 February 2012

Hafiz yakin buru mata bantu skuad Piala Thomas



MUHAMMAD Hafiz akan berusaha untuk mendapatkan mata bagi membantu skuad Piala Thomas negara.



KUALA LUMPUR - Bekas juara All England, Muhammad Hafiz Hashim optimis untuk memburu satu mata bagi membantu skuad negara melepasi pusingan kelayakan Piala Thomas di Macau dari 13 hingga 19 Februari ini.

Katanya, skuad negara perlu bekerja keras untuk ke separuh akhir dan yakin mempunyai peluang ke peringkat akhir pada pusingan kelayakan itu.

"Kami sudah mula berlatih sejak dua minggu lepas... sekarang ini kita tengah 'work out' dan harap kita akan dapat membentuk satu pasukan yang kuat," katanya di sini semalam.

Malaysia diundi bersama Korea Selatan dan Hong Kong dalam Kumpulan D dan perlu melepasi saingan getir peringkat kumpulan itu untuk menempah tiket ke Final Piala Thomas di Wuhan, China, pada Mei ini.

Hafiz dijangka bertemu dengan pemain perseorangan Hong Kong, Wong Wing Ki, Hu Yun atau Chan Yan Kit pada 14 Februari ini dan bakal menerima tentangan sengit dari pemain Korea Selatan, Lee Hyun Il, Park Sung Hwan atau Shon Wan Ho pada hari berikutnya.

Rekod pertemuan sebelum ini menunjukkan Hafiz pernah menundukkan Wing Ki pada Terbuka India 2009 dan dua kali kalah kepada Hu Yun pada Kejohanan Macau Grand Prix 2009 dan Grand Prix Terbuka Malaysia pada 2009.

Turut disenaraikan dalam pasukan Piala Thomas negara ialah pemain nombor satu dunia Datuk Lee Chong Wei, Liew Darren dan Mohd. Arif Latif manakala pemain beregu ialah Tan Boon Heong, Koo Kien Keat, Goh V Shem, Lim Khim Wah, Hoon Thien How dan Toe Kok Siang.

0 comments:

Post a Comment