18 January 2012

Tiga ahli kumpulan geng samun sasar warga asing dicekup

KUALA LUMPUR: Tiga ahli kumpulan sebuah geng samun yang bergiat aktif di sekitar Taman Bukit Angkasa, di sini, dengan mensasarkan warga asing sebagai mangsa dicekup di kawasan perumahan itu, pagi semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 7 pagi itu, semua tiga lelaki terbabit yang berusia 17 hingga 23 tahun dicekup di kawasan perumahan berkenaan.

Sebelum itu, tiga lelaki terbabit bersama empat lagi rakannya yang menganggotai satu kumpulan samun bertindak membelasah dua lelaki warga Bangladesh hingga mengakibatkan seorang daripada mereka cedera parah dan koma selepas menyamun mangsa.
Ketua Polis Daerah Brickfields, Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid, berkata mangsa yang parah kini dirawat di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) sejak 14 Januari lalu dan meninggal dunia semalam.

Menurutnya, hasil maklumat rakan mangsa yang turut mengalami kecederaan, pihaknya berjaya menahan tiga suspek di kawasan perumahan itu.

“Kami juga sudah mengenal pasti identiti dua lagi suspek yang terbabit dalam kes berkenaan dan akan menahan mereka dalam masa terdekat.
“Kes ini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan atas kesalahan membunuh,” katanya pada satu sidang media, semalam.

0 comments:

Post a Comment