19 January 2012

Saiful percaya peguam kemuka rayuan

KUALA LUMPUR: Keluarga bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd Saiful Bukhari Azlan masih menaruh harapan dan kepercayaan, Peguam Negara akan mengemukakan rayuan berhubung keputusan Mahkamah Tinggi membebaskan ketua pembangkang itu daripada tuduhan meliwatnya.

Bapa Mohd Saiful, Azlan Mohd Lazim, berkata beliau bimbang memandangkan sehingga kini pihaknya belum menerima maklumat daripada Pejabat Peguam Negara sama ada akan membuat rayuan atau tidak. 

“Kami tetap bersabar dan menunggu apa juga keputusan Peguam Negara sebelum memutuskan tindakan susulan. 

“Kami mahu rayuan dikemukakan di Mahkamah Rayuan demi keadilan dan hak anak saya,” katanya di sini, semalam.

Pada 9 Januari lalu, Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah, membuat keputusan melepas dan membebaskan Anwar daripada tuduhan meliwat Mohd Saiful, empat tahun lalu, selepas mendapati tiada bukti kukuh untuk menyokong keterangan Mohd Saiful.

Beliau berkata, anaknya kini tenang dan berharap Peguam Negara mengemukakan rayuan untuk mengembalikan maruahnya dan keluarga.

“Sebagai bapa, saya sedikit risau memandangkan tiada perkembangan baru dengan masa terus berlalu dan tempoh merayu semakin suntuk.

“Kami baru kali ini meminta untuk memfailkan rayuan, sedangkan Anwar suah membuat puluhan rayuan bagi menangguhkan kes berkenaan,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Pendakwa Raya Noorin Badaruddin yang terbabit dalam kes liwat Anwar, berkata pihak pendakwaan ada 14 hari untuk memfailkan rayuan dan tempoh itu akan berakhir pada 25 Januari ini

0 comments:

Post a Comment