31 January 2012

Pesakit mental hilang tiga minggu


GEORGETOWN: Seorang wanita kini buntu dan bimbang terhadap keselamatan abang sulungnya selepas menghilangkan diri dari rumahnya di Kampung Melayu, Air Itam, di sini sejak 5 Januari lalu.

Mohd Hussin Ali, 42, dilaporkan keluar dari rumah tanpa membawa sebarang pengenalan diri dan hanya sehelai sepinggang serta lebih membimbangkan turut mengalami masalah mental dan perlu menjalani rawatan setiap bulan.

Adik perempuannya, Che Sayang Ali, 31, berkata, abangnya dipercayai keluar rumah tanpa memaklumkan kepada ibunya, Wan Su Amir Shah, 68, malah sehingga ke hari ini masih tiada sebarang berita. Menurutnya, ibunya begitu bimbang dengan keselamatan abangnya itu yang memerlukan rawatan susulan di Hospital Pulau Pinang (HPP).

“Kami sudah berusaha mencarinya termasuk menggunakan kaedah tradisional, tapi gagal menemuinya sebelum bapa membuat laporan di Balai Polis Air Itam.

“Abang saya mempunyai ketinggian lebih kurang kira-kira 160 sentimeter (cm), berbadan tegap, berkulit sawo matang dan pakaian terakhirnya adalah baju kemeja-T warna biru serta berambut lurus,” katanya kepada Harian Metro, di sini semalam.

Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai Mohd Hussin bolehlah menghubungi Che Sayang di talian            012-6051471       atau Balai Polis Air Itam di talian             04-8268522       atau mana-mana balai polis yang berhampiran.



0 comments:

Post a Comment