30 January 2012

Pencuri lapar minta hidang nasi


BESUT – Seorang pencuri lapar sempat mengarahkan mangsanya untuk menghidangkan nasi sebelum dia melarikan diri bersama seutas gelang yang dirampas daripada seorang pelajar dalam kejadian di Kampung Bukit Payung dekat sini kelmarin.
Bagaimanapun, nasib tidak menyebelahi suspek bersenjatakan parang berusia 29 tahun itu apabila dia dapat ditahan kira-kira 12 jam selepas melakukan jenayah itu pada pukul 8.30 pagi.
Mengimbau semula kejadian itu, pelajar Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), Siti Nur Aien Mohamad Nazeri, 21, berkata, kejadian berlaku ketika dia bersendirian di rumah manakala ahli keluarganya keluar bekerja.
Katanya, tanpa disedari, penagih dadah itu menyelinap ke dalam rumah ketika dia sedang menjemur pakaian.
“Sebaik saya masuk semula, dia terus merampas gelang emas saya sebelum mengacukan parang ke leher saya.
“Sedang saya fikir untuk menyelamatkan diri, dia pula meminta saya menghidangkan nasi tetapi saya suruh dia ambil sendiri di dapur,” ceritanya ketika ditemui.
Tambahnya, kesempatan itu digunakannya untuk meminta bantuan jiran namun suspek terlebih dahulu melarikan diri bersama seorang lagi rakannya yang menunggu di dalam sebuah kereta.

0 comments:

Post a Comment