17 January 2012

Pelajar mati lemas di Medan

IPOH: “Dia (mendiang) sepatutnya pulang bercuti pada 28 Januari depan, tetapi kami tidak menyangka sebaliknya akan menyambut mayatnya hari ini (semalam),” kata N Ramakrishnan, 21, abang kepada N Sethubathi, 20, pelajar Universiti Sumatera Utara (USU) yang lemas ketika mandi-manda di Air Terjun Dua Warna Sibolangit, Brastagi, Medan, Indonesia pada petang Ahad lalu.
Dalam kejadian 2 petang, Sethubathi yang juga pelajar tahun pertama jurusan pergigian USU lemas apabila ditarik pusaran arus air ketika mandi-manda bersama rakan sekampusnya di kawasan air terjun berkenaan.

Difahamkan, mendiang dikatakan mandi di satu bahagian paling dalam di kawasan air terjun berkenaan sebelum lemas dan ditarik ke dasar air terjun.
Ramakrishnan berkata, kali terakhir dia berhubung dengan adiknya adalah pada malam Sabtu lalu iaitu sehari sebelum perayaan Hari Ponggal.

“Pada malam itu, saya dan dia berbual dengan agak lama iaitu lebih setengah jam. Saya juga terkejut kerana sebelum ini, kami tidak pernah berbual lama seperti itu kerana kebiasaannya hanya berbual sekitar 5 hingga 10 minit saja,” katanya.

0 comments:

Post a Comment