25 January 2012

Pejabat dipecah masuk lapan kali


JASON menunjukkan alat pendingin hawa yang dirosakkan pencuri yang memecah masuk pejabatnya di Taman Shamelin Perkasa, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Sambutan perayaan Tahun Baru Cina pada Isnin dan Selasa lalu tidak lagi bermakna buat seorang pengurus syarikat perkakas teknologi apabila pejabatnya di Jalan 6E/91, Taman Shamelin Perkasa di sini dipecah masuk buat kali kelapan semalam.


Termasuk kejadian pada pukul 6 pagi itu, Jason Ong, 52, mendakwa dia terpaksa menanggung kerugian sebanyak RM120,000 sejak awal tahun lalu sebaik projek pembinaan jejambat dekat Jalan Cheras di sini bermula.
Mengimbau semula kejadian itu, Jason memberitahu, dia menyedari pejabatnya dipecah masuk pencuri selepas telefon bimbitnya menerima isyarat dari alat penggera di premis itu berbunyi.

Katanya, dia kemudian bergegas ke situ sebelum menghubungi polis.

"Termasuk kejadian ini, pejabat saya sudah dipecah masuk sebanyak lapan kali dan saya rugi RM120,000. Selain kehilangan komputer, wang dan pelbagai barang berharga, saya juga terpaksa mengeluarkan wang untuk membaik pulih.

0 comments:

Post a Comment