27 January 2012

Karier Mourinho mula terancam


MOURINHO kini berdepan dengan tekanan daripada majikannya yang mahu Real menjuarai Liga Sepanyol dan Liga Juara-Juara musim ini.

SEPANYOL - Jurulatih Real Madrid, Jose Mourinho harus memenangi trofi Liga Juara-Juara dan Liga Sepanyol musim ini jika merancang mahu kekal lebih lama di Santiago Bernabeu. 

Kelab gergasi Sepanyol itu kini muncul sebagai pendahulu liga apabila mengatasi juara bertahan, Barcelona dengan kele- bihan lima mata.

Namun, Real ditunjuk pintu keluar daripada saingan Piala Raja Sepanyol kelmarin selepas tewas kepada Barcelona menerusi agregat 3-4 apabila terikat 2-2 pada aksi suku akhir kedua di Nou Camp.

Pada aksi suku akhir pertama di Santiago Bernabeu, Real gagal menggunakan kelebihan beraksi di laman sendiri apabila tewas 1-2.

Presiden Real, Florentino Perez dilaporkan hilang sabar terhadap pengendali berbangsa Portugal itu yang sering kali mencipta kontroversi dengan pihak media, pasukan lawan dan pegawai-pegawai pasukan.
"Isu keputusan perlawanan tidak menjadi masalah tetapi ia mengenai reputasi kelab.

"Tiada siapa menyangkal dengan kebolehan Mourinho sebagai jurulatih yang hebat tetapi situasi kini menjadi semakin sukar.

"Perez membawa Mourinho untuk menjulang lebih banyak trofi.

"Jika Mourinho berjaya membuat demikian, ia mungkin akan dimaafkan. Namun jika tidak, ia akan memberikan kesan yang lebih buruk kepada Real dan kontroversi yang sering menyelubungi Mourinho," kata sumber Real. - Agensi

0 comments:

Post a Comment