31 January 2012

Dilanggar kereta api ketika asyik dengar iPod


LONDON: Polis percaya seorang gadis berusia 15 tahun mati sdilanggar oleh kereta api ketika dia asyik mendengar iPodnya.

Katie Littlewood dipercayai tidak mendengar kereta api itu atau menyedari lampu isyarat dan bunyi kecemasan di tempat lintasan pejalan kaki Johnson di Bishop's Stortford, Hertfordshire.

Penyiasat berusaha memastikan kemungkinan remaja itu mendengar muzik ketika melintas di landasan kereta api pagi Sabtu lalu selepas mereka menemui iPod berkenaan dan fon kepala di tempat kejadian.


Syarikat kereta api, Network Rail berkata, sistem amaran beroperasi baik di kawasan itu yang terkenal kerana pernah meragut nyawa beberapa pejalan kaki, termasuk Andrea Evans, 24, pada 2006 dan seorang wanita berusia 81 tahun pada 2002.

Kejadian itu berlaku ketika syarikat berkenaan bersedia untuk mengaku bersalah hari ini berhubung kematian Olivia Bazlinton, 14, dan Charlotte Thompson, 13, yang dilanggar oleh kereta api berhampiran Stesen Elsenham pada 2005.


Kedua-dua remaja itu keluar untuk membel-belah bagi meraikan Krismas apabila mereta terbunuh di tempat melintas yang tidak dikawal. - DM

0 comments:

Post a Comment