30 January 2012

Balasan dosa akibat mencampakkan bayinya yang baru dilahirkan hingga menyebabkan kematian


SELAYANG: Seorang wanita yang mengaku bersalah mencampakkan bayinya yang baru dilahirkan hingga menyebabkan kematian dua tahun lalu menangis teresak-esak selepas Mahkamah Sesyen, di sini, semalam menjatuhkan hukuman penjara 12 tahun dan denda RM5,000 terhadapnya.

Wanita itu yang sebelum ini ditahan di penjara berikutan gagal membayar jaminan pada sebutan kes awal Januari lalu, turut ditemani ibunya yang menunggu hingga prosiding selesai.

Bekas pelatih tukang masak itu dilihat menyatakan rasa tidak puas hati sambil menangis sebaik Hakim Maziah Joary Mohd Tajudin menjatuhkan hukuman itu selepas laporan akhlak diterima daripada Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Gombak, Sabry Ahmad.


Dia didakwa melakukan perbuatan itu ketika berusia 19 tahun dengan menyebabkan kematian bayinya yang baru dilahirkan di rumahnya di Taman Selayang Segar 2, Gombak antara jam 3.30 hingga 7.15 pagi, 3 Oktober 2011. Tuduhan dibuat mengikut Seksyen 309B, Kanun Keseksaan kerana membunuh bayi baru lahir yang jika sabit kesalahan boleh dipenjara maksimum 20 tahun dan denda.

0 comments:

Post a Comment